درمان غیر تهاجمی دیسک گردن

دیسک گردن

به اکثر افرادی که دیسک لغزنده در ناحیه ی انتهای ستون فقرات خود (قسمت کمری) دارند، درمان محافظه کارانه پیشنهاد می شود؛
به این معنی که درمان شامل جراحی نخواهد بود.
بیشتر علائم مربوط به موارد فتق دیسک کمر به طور عمده خود به خود در عرض شش هفته برطرف می شود؛ بنابراین به بیماران توصیه
می شود که در ابتدا درمان های غیر جراحی را شروع کنند.
تعدادی از درمان های غیر جراحی که اغلب برای تسکین
درد های طولانی مدت مفید هستند.
مهمترین و موثرترین درمان غیر تهاجمی، تزریق اپیدورال می باشد.
اپیدورال روشی است که شامل تزریق یک دارو (اعم از بی حس کننده یا استروئید)به فضای اطراف اعصاب نخاعی شما به نام فضای اپیدورال است.

اگر دچار آسیب به دیسک کمر شدید حتما یکی از علائم زیر را دارید

سر درد شدید

درد شدید گردن

درد شانه و یا بازو

سوزن شدن و گز گز دست

ضعف عضلانی

سر درد شدید

درد شدید گردن

درد شانه و یا بازو

سوزن شدن و گز گز دست

ضعف عضلانی

درد گردن

فتق یا پارگی دیسک اغلب نتیجه یک فرسایش تدریجی ، و با گذشت زمان ، مسن شدن ، پیری و در نهایت پاره شدن دیسک است. این پدیده فرسوده شدن دیسک یا دژنراسیون دیسک نامیده می شود . همانطور که سن شما افزایش می یابد ، دیسک های شما کمتر انعطاف پذیر می شوند و بیشتر مستعد ابتلا به پاره شدن و یا دژنره شدن ، حتی با یک فشار جزئی یا پیچ و تاب بدن می شوند. اکثر مردم نمی توانند علت دیسک فتق خود را دقیقا مشخص کنند. در بعضی از موارد سابقه یک ضربه ، سقوط ، تصادف ، افتادن یا بلند کردن اجسام سنگین نیز دیده می‌شود.

درد گردن

رزرو نوبت

بارگذاری...

ممکن است بیماری دیسک گردن باشد؛

این درد به دلیل ناهنجاری در یک یا چند دیسک، در بالشتک‌هایی که بین استخوان‌های گردن (مهره‌ها) قرار دارند، ایجاد می‌شود. هنگامی که دیسک معمولاً به دلیل ساییدگی یا پارگی یا فتق، آسیب می‌بیند، می‌تواند به گردن درد ناشی شده از التهاب یا اسپاسم عضلانی منجر شود.

در موارد شدید، به دلیل تحریک عصبی یا آسیب ناشی از فشار دادن عصب، درد و بی‌حسی می‌تواند در بازوها ایجاد شود.

فتق دیسک نتیجه افزایش سن و ساییدگی ستون فقرات است که از سن 20 سالگی شروع می‌شود. فراوانی این بیماری تا سن 45 سالگی به طور مداوم افزایش می‌یابد و سپس تا حدودی کاهش پیدا

می کند. کار فیزیکی سنگین، استرس و عوامل ژنتیکی این فرایندهای فرسودگی را به ارمغان می‌آورد. عوامل خطر آفرین دیگری مانند سیگارکشیدن نیز نقش مهمی دارند.

فتق دیسک گردن اغلب بین مهره‌های ششم و هفتم گردنی (CV) رخ می‌دهد.دومین محل شایع، بین مهره‌های ‌پنجم و ششم یا بین مهره‌های چهارم و پنجم گردنی است.

این ضایعه معمولاً در مردان بیشتر از زنان رخ می دهد.

تنگی ستون فقرات گردنی به باریک شدن کانال نخاعی یا کانال‌های خروجی عصبی ستون فقرات گفته می‌شود. اگرچه درمان تنگی کانال نخاع گردنی شباهت‌ های زیادی به فتق دیسک گردن دارد، اما این بیماری در سنین بالاتر (بیش از 50 سال) بیشتر رخ می‌دهد و می‌تواند با بیماری‌های روماتوئید همراه باشد. در مورد فتق دیسک، بیمار این شانس را دارد که با مراجعه به پزشک متخصص و تحلیل تکه‌های بافت، باعث بهبود یافتن خود به خود علائم شود. از طرف دیگر، در مورد تنگی نخاع، بهبود خودبه‌خود نادرتر است.

کلینیک تخصصی دکتر سلطانی

آشنایی با ما